
Vielähän tämä on pelkkä paku vaan, mutta kohta se on mun retkipaku. Mähän näen tän jo aivan valmiina! Tämä kyseinen yksilö on vuoden 2018 Peugeot Boxer, eli ranskalaista kauneutta ja suunnittelua. Yksi maailman vanhimmista autonvalmistajista, eli luulis heidän tietävän vähän näistä kulkupeleistä ja tekevän hyvin toimivaa, kestävää kamaa. Eikä siinä kaikki, logokin on oikein osuva, koska mähän horoskoopilta leijona 🦁

Kooltaan L3H2, eli puolipitkä ja korotettu. Pituutta tällä kaunottarella on 6 m, leveyttä 2 m ja korkeutta 2,5 m. Sisäkorkeus takatilassa on 1,9 m ja sisäpituus 3,6 m. Lattian pinta-alaa, jolle tulee sänky, penkit/pöytä ja keittiö on 6,8 m2. Kompaktia, mutta uskon, että hyvällä suunnittelulla tulee oikein toimiva pikku koti!
Silloin kun vielä etsin autoa ja kävin sitä yhtä katsomassa, niin harkitsin vielä myös L2H2 kokoa. Eli, se lyhyempi versio tuosta mihin nyt päädyin. Tämä L3H2 tuntui jotenkin tosi isolta ja mietin, että se pienempi riittää varmasti oikein hyvin. Nyt voin jo kuitenkin sanoa, että onneksi otin tämän isomman! Nyt kun tähän on totutellut, niin siinä pienessä olis loppunut tila ihan kesken. 😅


Tuon kaiken tilan lisäksi, siellä takatilassa on vielä nuo 2 tosi kätevää lamppua katon reunassa. Mietin, että jos ne olisi jättänyt, niin niistä sais kirkasta lisävaloa jos sitä joskus tarvii.
Tässä kun sisätilan lattiapinta-ala on 6,8 m2 ja siinä pienemmässä se on 5,8. Se on vaan 50 cm lyhyempi, eli ei kauheesti vaikutusta siihen, miten esim. parkkiruutuun mahtuu. Kun ei sinne ruutuun mahdu muutenkaan 🤭
Käyttääkö ihmiset vakionopeudensäädintä?
Silloin kun vastaanotin auton Tampereella kuskilta, joka sen sinne Kokkolasta ajoi, niin hän opasti mulle, missä vakkari on. Mä en ole vakionopeudensäädintä ikinä käyttänyt, enkä aikonut silloin ensimmäisellä ajokerrallakaan käyttää. Ja nyt kun tiedän mille se näyttää, niin huomasin, että mun pienessä Opelissakin on sellanen. 😅

Käytätkö sä sitä?
Kauheen kätevällehän se kuulostaa ja en ole edes tajunnut, että se on varmaan vakiona enemmän tai vähemmän kaikissa autoissa nykyään. Tästä päästään taas siihen, että ei kaikkea tarvii osata tai tietää. Asiat voi selvitä tälleen yllättäen, vaikka kuinka monen vuoden jälkeen ja hyvin on pärjännyt ilman tähän asti. Mä en tiennyt, ennen kun tiesin! 🤣
Mutta siis vakionopeudensäädin kuulostaa hyvälle just noilla pidemmillä maantie/motari ajoilla. Sitä kun vaan kiihdyttää haluttuun vauhtiin, laitaa sen päälle ja voi olla pitämättä jalkaa kaasulla koko ajan. Ja sitten se napsahtaa kätevästi pois päältä kun jarruttaa. Tiesinhän mä niiden olemassaolosta, mutta että se on vakiona autoissa…
Mutta siis oikeesti, käyttääkö ihmiset sitä? 🤔

Miten tän kanssa onnistuu osumaan parkkiruutuun?
Just nyt tuntuu, että ei mitenkään… Mutta eiköhän se siitä. Harjottelulla ja harjottelulla. Olen mä päässyt sen verran eteenpäin asiassa, että olen käynyt harjottelemassa jo aika monta kertaa. Enää ei pelota niin paljoa se peruuttaminen, ilman että näkee yhtään minne on menossa, kun ensimmäisellä kerralla.
Ja hätä pois, olen ollut parkkiksella, missä riski osua toiseen autoon on olematon, juuri sen toisten autojen puuttumisen vuoksi 😄 Muutaman kerran olen jopa osunut aika lailla ruutuun, mutta ihan tsägällä. Ei siis muuta, kun lisää harjottelua!
Miksi mä en ihan heti jo osta peruutuskameraa? Siksi, että mä haluan oppia tekemään sen niin, että mä tunnistan missä mun perä ja kulmat menee. Uskon, että se on vaan harjottelu kysymys ja jos opettelen sen nyt ilman kameraa, niin kameran kanssa se menee sitten vielä helpommin. Se kamera tulee siis kyllä, mutta ei ihan vielä!

Nyt kun mä olen säästänyt ja elänyt tiukalla budjetilla, niin tottakai tulee jotain, mikä sotkee vähän asioita. Ja tällä kertaa se oli tämä 👇

Meni oikein kunnolla palasiksi. Piti liimata vähän kontaktimuovia, että sai kaikki palaset pysymään paikoillaan. Siinä sitten puntaroin, että paljonko haluan käyttää uuteen puhelimeen ja minkä maillin otan, että olis paras mahdollinen kamera.
Viikon verran olen tämän kanssa elellyt, kirjoittanut sokkona, kun iso osa kirjaimista on mustan alla ja toivonut, että se säilyy hengissä niin kauan kunnes posti tuo uuden. No, nyt on sitten uusi puhelin, mutta osa appeista ei toimi, koska se niiden latailu on niin hidasta ja vaatii kunnon wifin. Mä kun olen jakanut just tuosta puhelimesta verkon koneelle, niin mulla puuttuu se wifi kotoa.
Ihan just, kun vaan saan tuon kuntoon, niin laitan Instaan vähän videoesittelyä autosta!
Mitäs nyt sitten?
Mä olen täyttänyt mun kalenterin täyteen töillä ennen kuin aloitan loman ja rakentamisen, mutta olen ehtinyt hoitamaan erinäisiä tilaus- ja suunnitteluhommia koneella. Jääkaappi on tilattu, eriste jutut selvitelty ja IKEA.n ostoslista valmiina.
Jääkaapin pitäis tulla ihan parin päivän sisällä. Sitten saat nähdä millaseen päädyin.
Vaikka kuinka tekisi mieli, niin ajattelin, että en turvallisuussyistä vielä pura sitä väliseinää. En enne kuin olen käynyt ostoksilla, koska takaosan täyttyessä tavarasta on turvallisempaa ajossa, että isot, painavat, irtonaiset kamat pysyy takaosassa, jos jotain sattuu. Mä olisin kyllä jo niin valmis alottamaan, mutta koitan malttaa vielä juhannukseen asti. Ja tehdään nyt vielä nää pari viikkoa täysillä töitä, että on sitten vähän enemmän puskuria siihen budjettiin ( ja saa uuden puhelimen maksettua!) 😄✌️💰
Nähdään parin päivän päästä, kun jääkaappi saapuu!
