
TÀllasta olen miettinyt ja mittaillut retkipakun sisukseksi. JÀÀkaappi on matkalla, keittiön alakaapit hankin IKEAlta, mallia Knoxhult. Koska en ole oikein ihastunut siihen työtasoon, joka tulee kaapiston mukana, niin sen vaihdan todennÀköisesti toiseen.
Tuo Knoxhult on siitÀ kÀtevÀ, ettÀ siinÀ tulee kaikki hÀrpÀkkeet mukana. Ei tarvii miettiÀ, ettÀ pitÀÀ muistaa ostaa jalat ja saranat ja muut, vaan se on koko paketti.
YlÀkaapit rakennan muuten itse vanerista ja rimoista, mutta ovet niille tulee myös IKEAsta.

Liimailin teipit auton lattiaan ja seiniin, ettÀ saa tuntumaa siitÀ, minkÀ kokosia ne keittiön eri kaapistot on, mutta sitÀ on tosi vaikeeta hahmottaa, kun se ei ole kolmiulotteisena. Se keittiön taso tuntui 91 cm korkeana tosi matalalle, kun sitÀ katsoi pelkÀn mittanauhan kanssa ja ylÀkaapit tuntui tulevan tosi alas kun katsoi pelkkiÀ merkkejÀ seinÀssÀ.
Sitten Àlysin kotiin tullessa, ettÀ tarkistan oman keittiöni mitoista, ettÀ mille ne tuntuu, versus auton mitat. Huomasinkin siinÀ, ettÀ mulla on aika lailla tasan samat mitat yhdessÀ kohtaa mun keittiötÀ, kun autossa. Ainoa ero on, ettÀ ylÀkaappi tulee ylettymÀÀn 2 cm alemmas ja olemaan n. 12 cm vÀhemmÀn syvyydeltÀÀn.

Se olo mikÀ autossa mittaillessa oli, ettÀ siitÀ tulee tosi tÀyteen ahdettu ja ettÀ kaapit ei mahdu sinne, hÀvis ihan kokonaan. EnsimmÀistÀ kertaa tuntui sille, ettÀ kaikki tulee mahtumaan sinne sisÀÀn.
3D mallinnus kehiin!
TÀnÀÀn aamulla ajelin taas isolle tyhjÀlle parkkikselle. Aajattelin harjottella vÀhÀn sitÀ ruutuun osumista ja katsoa sitÀ, miten se keittiö sinne taakse asettuu.
Parkkiksella ei ollut ketÀÀn muuta, kun autokoulun mopokortti opiskelijat ja minĂ€ đ

EttÀ saisin kunnon fiiliksen siitÀ, millanen se tila on kooltaan, kun kaikki tarpeellinen on sisÀllÀ, pÀÀtin tehdÀ hienoakin hienomman 3D mallinnuksen. En mÀ sitÀ varten mitÀÀn hienoa ohjelmaa tietokoneelle ostanut, vaan vetelin sen maalarinteipillÀ! Vedin siis nuo teipit niin, ettÀ nÀkee paremmin sen, kuinka pitkÀlle auton sisÀÀn kaikki ulottuu. Ja aika hyvÀ tuli, vaikka ite sanonkin!
TÀstÀ sai tosi hyvÀn kÀsityksen siitÀ, miten paljon tilaa on liikkua ja nÀki, ettÀ kaappien ovet saa auki, ilman ettÀ ne ottaa kiinni vastapÀiseen kaappiin. Nuo ylÀkaappien teipit oli ehkÀ se paras osuus siinÀ rauhottelussa, ettei siitÀ tule liian klaustrofobinen. SiitÀ nÀki suoraan, ettÀ ne mahtuu sinne hyvin, eikÀ ole tiellÀ.

Miksi keittiö valmiina, eikÀ itse rakennettuna?
SiitÀ syystÀ, ettÀ se on niin paljon helpompaa, nopeempaa ja, ettÀ se on siisti ja kestÀvÀ. Ajattelin ensin tehdÀ kaapit itse, mutta kun olen katsellut YouTubesta noita eri pakun rakennusvideoita, niin siellÀ on itse asiassa aika paljon niitÀ, jotka tekee IKEAn runkoihin. Osa rakentaa jopa koko retkipakun pelkÀstÀÀn IKEAsta hankituilla tavaroilla.
Mulle ei ole tĂ€rkeÀÀ se, ettĂ€ KAIKKI on itse rakennettu, vaan voin hyvin ottaa valmiita palasia. SiinĂ€ riittÀÀ aivan tarpeeksi sitĂ€ itse tehtĂ€vÀÀ, vaikka osan hankkii valmiina. Tai leikkaa, liimaa, askartele, mitĂ€ IKEAn kamaan tulee. PitÀÀ varata pullo skumppaa siihen kaappien kokoamiseen, niin kestÀÀ sen, leikkaa, liimaa, askartele, vĂ€hĂ€n paremmin đŸđ

Ne pienet yksityiskohdat…
TyyliltÀÀn tĂ€stĂ€ sisustuksesta tulee ehkĂ€ vĂ€hĂ€n IdĂ€n pikajuna/Boutique Hotel/Arabesque. VĂ€hĂ€n silleen “muka luxus”, koska miks ei. Se on vaan maalia ja tilpehööriĂ€ ja vaikka menee puskaan parkkiin, niin silti voi olla oman nĂ€köinen. Ei tarvitse olla vaatimaton ja harmaa. Mulla on jo muutamia “sisustus” juttuja hankittuna. Vetimet kaappeihin ja laatikoihin, maalipurkkeja hankittu ja vĂ€litilan laatta on tulossa Amerikasta asti, mutta en paljasta vielĂ€ ihan kaikkea!
Tiskiallas mulla tosin on vielĂ€ ihan hakusessa… sitĂ€ pitÀÀkin ruveta etsimÀÀn saman tien.
Pikku jutuilla saa tosi paljon aikaan ja ne voi aina vaihtaa toisiin, jos alkaa kyllĂ€styttĂ€mÀÀn tai haluaa vaan vaihtaa tyyliĂ€. Jokainen tyylillÀÀn, niin kuin sanotaan! âïžđ
Klikkaa tuosta đ Instagram SieltĂ€ löytyy kunnon video tuosta maalarinteippi 3D virityksestĂ€ đ
Ihanan sateista lauantaita!

Vau đ TĂ€stĂ€ tulee upea!!
Kiitos! MĂ€kin uskon niin đ Kiva kun seuraat!